dinsdag 8 november 2016

Mèrt met snert!

Gisteren was er bij ons op het dorp weer de jaarlijkse paardenmarkt. Hier in de volksmond 'de Hèlse mèrt' genoemd. Oftewel, dus de Hedelse paardenmarkt. Een groot evenement voor ons dorp. Het 'centrum' (jaja) vol met paarden, kramen, handelaren, kopers en kijkers. En poep... niet te vergeten! De straten rondom de markt vol met auto's en paardenwagens. Een hele drukte in ieder geval. Maar altijd weer gezellig! De kinderen vinden het ook altijd erg leuk.










Sietze ging in de rugdrager. Want met een kinderwagen is het geen doorkomen aan... En vind ik ook niet echt veilig... zo dicht bij al die paarden. Dus die lekker hoog en droog veilig op de rug.

Bij één van de kramen op de markt kocht ik nog wat paren lamswollen sokken. Vorig jaar had ik er daar ook een paar van gekocht. En die zaten zo lekker! Heerlijk zacht en warm! Ik hoopte heel erg dat die kraam weer op de markt zou staan, en dat was gelukkig zo! Gelijk 4 paar ingeslagen. Kan ik weer even vooruit tot volgend jaar!



Mocht je ze ook eens willen proberen dan kun je ze ook bestellen bij sokken-online.nl


Op de mèrt is ook altijd genoeg (warms) te eten en te drinken te verkrijgen. Maar dat hebben we toch maar thuis gedaan. Ik had zaterdag al een grote pan erwtensoep gemaakt. Dus konden we, traditiegetrouw tijdens de paardenmarkt, 'snert' eten! Lekker hoor! Dat gaat er altijd wel goed in. 




De rest van de erwtensoep gaat in porties de vriezer in, zodat we daar deze winter nog eens van kunnen genieten. Wie weet, eindelijk weer eens een echte winter...?

3 opmerkingen:

  1. Oei die sokken lijken me heerlijk, ga eens kijken. MMM snert ook heerlijk, ik heb ook al een pan gemaakt hoor. Fijne avond, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En...nog een paard gekocht. ;-)? Of heb je het bij de sokken gelaten? Die komen nu met de kou goed van pas.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's van de paarden! Geniet van je warme sokken en natuurlijk van de erwtensoep...

    BeantwoordenVerwijderen