donderdag 31 maart 2016

Het vervolg van de zolderverbouwing...

Aan het eind van mijn vorige blog schreef ik al dat het klussen nog niet gedaan is, maar dat we nog meer in petto hebben. Het idee was natuurlijk dat we na het afmaken van Gerben zijn kamer en de trap en overloop klaar zouden zijn op zolder... Maar dat gaat toch iets anders lopen!
Hoewel het nog maar een jaar of 3 - 4 geleden is dat we Jochem zijn kamer afmaakten, hebben we nu toch besloten daar opnieuw nog eens doorheen te gaan. Wat eerst niet de bedoeling was uiteraard. 

In eerste instantie zou ik alleen zijn kledingkast een keer oververven (omdat de verf daarvan beschadigd is)... 
Klus nr. 1 


Maar toen werd op de rest van de zolder het houtwerk lichtgrijs. Deur en kozijn van Jochem zijn kamer vast meegedaan. Tja dan zal het raamkozijn er ook aan moeten geloven... 
Klus nr. 2

Tja, en toen was het glad stuken van het plafond op Gerben zijn kamer veel beter gelukt als destijds bij Jochem. 'Dat ga ik overdoen', aldus Cor. Moet het uiteraard ook weer gesaust worden... 
Klus nr. 3


Op Jochems kamer hebben we destijds laminaat gelegd. Uit praktische overwegingen. Maar in de praktijk is het een ontzettend koude vloer. En erg gehorig. En zeker nu op de rest van de zolder vloerbedekking ligt en we het comfort daarvan ervaren, hebben we nog meer spijt van onze keuze destijds voor laminaat. Dus... besloten dat er alsnog vloerbedekking komt. Dat betekent plinten eraf. Laminaat eruit. Nieuwe plinten zetten. En dan kan er vloerbedekking gelegd worden... 
Klus nr. 4


Nou ja, als er dan toch al zoveel gaat gebeuren... Kunnen we net zo goed de laatste stap ook zetten en de muren ook maar oververven. Kan gelijk het kleurenschema aangepast worden aan de rest van de zolder!
Klus nr. 5

Oftewel: ook Jochem krijgt een 'nieuwe' kamer!
Hopelijk kan ik jullie over een maand of 2 foto's van het resultaat laten zien...








4 opmerkingen:

  1. Zo gaat het vaak...van het een komt het ander. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Succes met het stappenplan!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahah herkenbaar.. Zo keken wij naar onze huiskamer... Pffffff wat een klussen dan... Succes met die van jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie het zelf kunnen! Petje af. Doe mij ook maar vloerbedekking, ik vind laminaat ook zo koud en kil. Het gaat vast mooi worden. Succes met klussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk! Maar het zal vast mooi worden!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen