woensdag 25 november 2015

Krukjes en meer...

Toen ik onlangs naar de kringloop ging om op zoek te gaan naar een lampenkap voor de kruiklamp, vond ik ook paar krukjes. Je kent ze vast wel: van die oerdegelijke eiken krukjes die ze altijd in van die setjes van drie hadden. Ik nam de kleinste twee van de set mee. Haalde de laklaag eraf en zette ze in de loogbeits. En nu zijn het twee schattige krukjes!


En vooral ook handig. Ideaal om naast de bank of naast je stoel te zetten. Vooral voor de momenten dat je je daar voor lang hebt geïnstalleerd.



Handig om je kopje thee en zelfgemaakte appelcake vlakbij de hand neer te zetten. Hoef je niet meer op te staan (omdat de salontafel net te ver weg staat)!


In de praktijk zwerven de krukjes overdag nogal door de woonkamer en keuken. De kinderen vinden ze namelijk ook ideaal voor allerlei gebruik!

Wat betreft de lampenkapjes nam ik niet alleen een kap mee voor de kruiklamp. Ik vond ook een klein cilindervormig kapje. Hij was crèmekleurig, maar ik verfde hem met muurverf donkergrijs. Staat erg leuk op de hoge staande lamp!


De pot met de olijftak die op de aanrecht stond is verhuisd naar de tuintafel. Daar staat hij ook erg mooi!


Verder heb ik de afgelopen dagen het e.e.a. veranderd aan mijn blog zoals jullie misschien wel zien. Ik heb tabbladen aangemaakt om e.e.a. wat overzichtelijker te maken. Op het tabblad 'tutorials' staan links daar diverse tutorials die ik de afgelopen twee jaar heb geplaatst. Zoals bijv. de tutorial van de kruiklamp. Verder heb ik een tabblad 'te koop' aangemaakt waar ik steeds dingen op wil zetten die wat mij betreft een nieuwe eigenaar mogen krijgen. Zoals bijv. dit schattige schommelstoeltje!


8 opmerkingen:

  1. Hé nicht, ook lekker met loogbeits aan de slag. Welke kleur gebruik jij ??? En doe je er nog een laag vernis over????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je header hartstikke mooi Lydia.
    En die krukjes zijn overal handig voor he. En je kunt er ook zo leuk mee decoreren.
    Hier wordt ook regelmatig iets in de loog gezet. Zoooo leuk en snel resultaat!
    Ik gebruik dan zelfgemaakte loog van azijn en een pannensponsje.

    Fijne avond nog.
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzet tafeltjes, ik heb precies dezelfde. De kleinkinderen zitten er graag op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je krukjes leuk geworden!!! Mooi om oude spullen te hergebruiken!!
    Gezellig met een kom thee en appelcake, zo komen we de winter wel door!

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die krukjes en inderdaad altijd handig, daar heb je er nooit teveel van!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze een aanwinst.....die krukjes! Ze passen overal!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! Daar moet je we doorheen kunnen kijken hoor, in de kringloopwinkel! Enne.. één van mijn leerlingetjes had deze week ook zo'n mooi stuk appelgebak bij zich.... Door zijn mama gemaakt! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, alles weer in stijl en heel handig, zulke krukjes.

    BeantwoordenVerwijderen