vrijdag 30 oktober 2015

Veranderingen...

Vorige week was een drukke week.
Ik was jarig en kreeg mooie cadeau's van man en kinderen. (Van Cor kreeg ik een grote koperen braadpan!) Naast cadeau's was er ook nog wat cadeaugeld wat ik inmiddels besteedt heb aan een paar mooie interieuritems.
Verder kwam er woensdag een telefoontje dat 'ze' donderdag tijd hadden om ons huis te komen isoleren. Een paar weken sneller als we gedacht hadden, dus daar zijn we heel blij mee dat dit inmiddels gebeurd is! 
En als klap op de vuurpijl kregen we ook nog bericht dat onze nieuwe fauteuil klaar was en geleverd kon worden! Die kwam vorige week vrijdag ('s morgens om half acht!) De rode fauteuil hebben we weer naar de kringloop gebracht, hopelijk heeft een ander er nog plezier van.




Een eenvoudige staande lamp van de ikea maakt het plaatje compleet. Het kapje hadden we al. Dat komt van een ander lampje wat eerst op de schoorsteen stond.


Deze leuke kaarsenpotjes kreeg ik van de kinderen. De kaarsen op de volgende foto ook. Van het cadeaugeld kocht ik er een mooie robuuste plateau bij. 





Ik wilde al langer graag iets anders op de eettafel. Maar ik wist niet goed wat. Het moest iets zijn van flink formaat, maar toch niet te zwaar (om makkelijk aan de kant te kunnen zetten). En toen zag ik van de week bij een bloemenzaakje in Oudewater deze stoere metalen kruik. De prijs was precies evenveel als mijn budget (oftewel, de rest van het cadeaugeld). Dus dat kwam heel mooi uit! Ik heb er nu even een dadeltak op gelegd, maar hij kan evt. steeds met wat anders gedecoreerd worden. Mogelijkheden genoeg! Ik ben er helemaal blij mee!


In de keuken heb ik ook wat geschoven met spullen. De witte kruik en het stalraampje stonden eerst in het voorraam, maar die haalde ik daar weg omdat ik dat toch te druk vond. Ik zette het zolang in het keukenraam, en dat stond eigenlijk wel erg leuk. 


Later kwamen daar nog wat spulletjes bij van het dienblad wat eerst op de eettafel stond. En zo hebben we weer een nieuw sfeerhoekje! Eerst was dit altijd een rommelhoekje waar de kalender hing en de fruitschaal stond. (En in de fruitschaal lag vaak meer andere rommel als fruit...) Dit staat toch heel wat gezelliger!
De grote kandelaar vond ik ook van de week in Oudewater bij de kringloop. Ik legde hem een avondje in een emmer met bleekwater, en nu ik hij prachtig blank geworden! De pot was gewoon een terracottapot (van de rommelmarkt). Met wat decoverf van de Action gaf ik hem een beetje een betonlook.

 

Ik miste nog wat. De pot was te leeg. En toen bedacht ik dat ik nog ergens een druiventak had liggen. En ja hoor, dat staat prima op de stoere pot!


Nog even een plaatje van de iets legere vensterbank van het voorraam. Ik wil de krans nog een keer op een soort standaard zetten, zodat ie niet meer tegen het raam leunt.



En nog eentje van het raampje naast de achterdeur. Ik weet niet meer of ik dit al eens op mijn blog heb gezet. Een tijdje terug maakte ik een vouwgordijn voor dit raampje en zette er een paar franse vazen neer.

4 opmerkingen:

  1. Ha nog van harte met je verjaardag! Op IG hadden we elkaar al ontdekt, maar je blog had ik nog niet eerder gezien! Ik ga je gelijk volgen!
    Je bent lekker verwend en het ook leuke aankopen gedaan.
    Een mooie sfeer zo!
    Goed weekend!

    Lieve groet, Eefie
    ( april myday op IG )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van harte gefeliciteerd! Past allemaal mooi bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd. Leuke potjes zijn dat, wat zit daar omheen geknoopt? Is dat haar van... een dier of iets van een plant. Mooie sfeerhoekjes.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk hoor al die nieuwe spulletjes, leuk gedecoreerd ook!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen