vrijdag 2 oktober 2015

Kransen in soorten en maten!

Tjonge, het is alweer een tijd geleden dat ik een blog schreef!
Nu hebben we de afgelopen tijd echt niet stil gezeten. Integendeel, maar tot op heden zijn het allemaal nog maar half-af-projecten. En dat vind ik dan niet leuk om over te bloggen...
Naast de gewone dagelijkse bezigheden zijn we de laatste weken ook geregeld druk met moestuinoogst. 
En daardoor schiet er weinig tijd over voor andere klusprojecten.

Wel zijn we met een heel leuk 'project' bezig! We hebben nl. een caravan gekocht. Een wat ouder exemplaar die we nu aan het opknappen zijn. En omdat we het echt van wat overgeschoten uurtjes moeten hebben, vordert dat maar langzaam. Maar ik denk dat ik over enkele weken jullie daar wel wat leuke foto's van kan laten zien.

Verder ben ik ook met wat haakprojecten bezig. Een deken en een omslagdoek. 
Beide zijn bijna klaar. Daarover binnenkort dus meer!

Onlangs maakte ik tussendoor wel even tijd om een krans te maken van enkele takken van onze Annabelles. 
Klein klusje, groots resultaat!






Kransen zijn naar mijn idee toch één van de leukste en meest tijdloze vormen van decoratie. Waar je ze ook ophangt of neerzet, het geeft een ruimte altijd gelijk een gezellige sfeer mee. In ons huis, en overigens ook buiten, kun je dan ook diverse kransen vinden! Ik ben eens een rondje gegaan met het fototoestel om de diverse kransen in en rond ons huis erop te zetten.

De krans van Annabelles hangt aan een oude spiegel op de overloop.


In het trapgat hangt een oude lijst met krans.


En eentje aan de deur van de meterkast. Die maakte ik volgens mij al een paar jaar geleden.


En natuurlijk een mooie krans op de schouw boven de kachel. Die staat daar alweer bijna 6 jaar. En nog steeds mooi!


Een krans van tillandsia in de vensterbank. Deze maakte ik van de zomer.


En nog een krans in de vensterbank.


Een stapeltje op de hoek van het bureau.


Deze mooie megakrans liet ik al eens eerder zien hier om m'n blog. Hij hangt daar al een lange tijd mooi te wezen aan onze schuur.


En natuurlijk een krans aan de voordeur. Toch wel de ultieme plaats voor een krans. Deze krans maakte ik vorig jaar van wat opgeraapte dode takken uit het bos. De takken hakte ik met een handbijltje in kleine stukken. Die lijmde ik op een strokrans. En de open stukken tussen de takken vulde ik op met mos. Een hele stoere krans. En na een jaar ziet hij er nog steeds mooi uit.

2 opmerkingen: