donderdag 1 mei 2014

Gevonden!

Wie wat bewaart die heeft wat! 
Doorgaans ben ik niet zo bewaarderig van aard. Tenminste, dat denk ik dat toch van mezelf. Maar die foto van de kastinhoud van mijn vorige blog spreekt dat wel een beetje tegen... Al die lappen stof bestaan namelijk voor het overgrote deel uit reststukken van naaiprojecten van de afgelopen jaren. Tja, zolang ik dus het idee heb er nog wel 'iets' mee te kunnen, wordt het dus toch bewaard!

In ieder geval wist ik dat ik ook nog wel ergens het een en ander aan borduurwerk moest hebben liggen. Nadat ik afgelopen zaterdag op de merklappententoonstelling was geweest, wilde ik dat toch graag weer eens tevoorschijn halen. Gelukkig was het gauw gevonden!

Borduurwerk van lang en heel lang geleden!

Een klein kinderlapje.



De schoollap van de lagere school.



Een kip die ik als kind graag wilde borduren...
... maar dat was toch iets teveel van het goede toen!
Begonnen met kruisjes, maar al gauw overgegaan op de kettingsteek. 
Maar desondanks nooit afgerond...



Een mooie merklap waarvan het patroon ooit in de Libelle stond. Ik was er toen gelijk weg van en wilde hem graag maken. Met het 'kipproject' in gedachte raadde mijn moeder het af. Maar toch is het me gelukt. Ik heb er destijds geloof ik 2 jaar over gedaan. Het heeft lang wel ergens opgehangen, maar was van lieverlee toch op de zolder beland...
Nu heb ik hem weer in ere hersteld en staat ie in Lisanne's kamer.



Een megaproject waar ik volgens mij in 2002 of 2003 aan begonnen ben. 
Met het idee er zo'n 10 jaar over te mogen doen... 
Tja, het is nog lang niet af...



Nog een klein merklapje wat ik denk ik 'tussendoor' heb gemaakt.



En nog twee kleine merklappen waar wel ik ook aan begonnen ben, maar nog nooit afgerond. 
Wie weet komt het nog eens, ik heb de patronen er nog van!



Naast deze leuke vondsten thuis, kwam ik gisteren weer niet met lege handen bij de kringloop vandaan... 
Ik vond zomaar een hele stapel van mijn favoriete servies!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten