maandag 10 maart 2014

Paneermeel

Eerder schreef ik over brood bakken.
Als je zelf brood bakt, zul je het ook moeten snijden!
Voor een mooi gesneden boterham doe ik dat bij voorkeur met een elektrisch mes.
Na het snijden ligt er altijd heel wat broodkruim op (en naast!) de snijplank.


Dat broodkruim bewaar ik in een bakje. En dat is zo prima bruikbaar als paneermeel!

Ook op een andere manier kun je eenvoudig paneermeel maken:
Laat overgebleven broodkapjes een poosje op de aanrecht liggen tot ze helemaal hard en uitgedroogd zijn.
Daarna stop je ze in de keukenmachine en laat ze vermalen tot kruim.



Als je geen keukenmachine tot je beschikking hebt, kun je het uitgedroogde brood ook boven een grote bak over de rasp halen. Iets meer werk, maar het effect is hetzelfde!

Ik koop al jaren geen paneermeel meer. Ik weet het, het is natuurlijk een besparing van niks. Maar alle beetjes helpen! En natuurlijk scheelt het ook weer in de hoeveelheid verpakkingsmateriaal wat je weg moet gooien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten