vrijdag 7 februari 2014

Een drukke dag...

Soms heb je van die dagen...
dan rol je van het één in het ander!

Woensdag was zo'n dag.

's Morgens moesten de jongens naar school en heb ik in huis allerlei klusjes gedaan. 
De was, opruimen, wat poetsen. De normale routineklusjes.

Maar 's middags was een ander verhaal! We zouden naar de verjaardag van een neefje gaan. Maar van lieverlee werd de rit uitgebreid met wat extra activiteiten!

Uit school zijn we gelijk 'op stap' gegaan. Gerben (die eerder uit is), Lisanne en ik hadden thuis al een boterhammetje op. Voor Jochem had ik een trommeltje klaar gemaakt, zodat hij onderweg in de auto kon eten.

Eerst moesten we even langs 'papa's bouw' om iets te brengen wat Cor vergeten was. 

De tweede tussenstop op weg naar de verjaardag was in IJsselstein. Ik wilde even naar de molenwinkel om weer wat meel in te slaan. Een jaar of twee geleden bakte ik vaak zelf ons brood, maar op een gegeven moment is de klad er in geraakt. Toch blijft het kriebelen! Ik wil het weer op gaan pakken, en dus moest er weer meel komen!
Ik haal het meel altijd bij de molen in IJsselstein omdat we daar op weg naar familie redelijk langskomen. Het is dus vaak makkelijk te combineren. Zo ook nu. Het enige jammere is dan wel dat ik vaak niet zoveel tijd heb. En het is zo'n prachtig plekje en een leuke winkel!



(foto's van internet)

Voor meer foto's, klik hier!

Maar goed. Ik heb weer drie soorten meel ingeslagen en kan dus binnenkort weer aan de slag! 
Dan zal ik er wel eens uitgebreider over bloggen.

Daarna konden we eindelijk verder op weg naar de verjaardag! 
Omdat we op tijd vertrokken waren, arriveerden we nog best vroeg eigenlijk. Het was heel gezellig en de neefjes en nichtjes vonden het erg leuk om met elkaar te kunnen spelen.

Omdat we op de terugrit óók nog een boodschap te doen hadden, wilde ik niet te laat vertrekken. En dus vertrokken we rond een uur of 4 alweer. Op weg naar de volgende zus! Daar konden we een 'voorraadje' vlees ophalen. Op een boerderij heb je soms ook wat voor eigen slacht, maar dit keer hadden ze zoveel dat ze wat afnemers zochten. 
Nou wij zijn er erg blij mee! 

Om een uur of 5 vertrokken we weer en zo waren we tegen etenstijd weer thuis. 
En aangezien woensdag frietdag is bij ons was dat lekker makkelijk!

's Avonds moest natuurlijk dat vlees worden weggewerkt. We zijn s avonds ongeveer 1,5 uur bezig geweest om alles in porties te verdelen en in zakjes te verpakken. We konden er ruim twee lades in de vriezer mee vullen! Ik had het net over een 'voorraadje', maar dat is wel een understatement! Hier kunnen we heel lang mee vooruit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten