maandag 30 december 2013

Kledinghangers

Hebben jullie dat ook? 
Dat er nog wel eens kleding van de hangertjes afglijdt, die dan onderin de kast belandt?

Hier gebeurt dat nog wel eens. Tot mijn grote ergernis!
Maar nu heb ik daar een oplossing voor bedacht!
Ik heb een paar hangers 'bekleedt' met stof.
Dat ziet er leuk uit. En de kleding blijft netjes op zijn plaats hangen!


Deze maakte ik als eerste. De hanger is eenvoudig omwikkeld met repen afgescheurde stof. De stof plakte ik vast met gewone lijm. Je hoeft hem niet helemaal vast te lijmen. Ik deed alleen wat lijm op de onderkant, zodat de stof daar steeds gefixeerd werd. Op het onderste latje lijmde ik een stukje kant.


Van de restant van de reep stof maakte ik een grote roos. (Volgens deze manier).


Ik had de smaak te pakken en maakte er nog één.
Lekker thee en een chocolaatje erbij!

De tweede is net iets anders geworden als de eerste. Bij de tweede vind ik de roos iets mooier gelukt. Daar ben ik begonnen met de parel aan het begin van de reep stof. Zodoende zit ie echt in de roos, terwijl deze er bij de eerste roos meer bovenop ligt.


Het ziet er heel leuk uit. Ik denk dat ik er later nog wel meer ga maken. Is natuurlijk ook heel leuk als cadeautje!


Maar het belangrijkste: het werkt!





2 opmerkingen: